دانشجو ادامه داد: آژانسهاي مسافري، مينيبوسها و وانتبارها که در سال گذشته 100 هزار تومان پرداخت کرده بودند در سال 89 ، 150 هزار تومان پرداخت خواهند کرد. همچنين اشخاص حقيقي واجد شرايط نيز که در سال 88، 250 هزار تومان پرداخت کرده بودند در سال 89 بايد 400 هزار تومان بپردازند.
وي اضافه کرد: سازمانها و شرکتهاي خصوصي نيز که امسال 500 هزار تومان پرداخت کرده بودند در سال آينده بابت آرم طرح ترافيک خود بايد يک ميليون تومان پردازند. همچنين خودروهاي پلاک دولتي الف که در سال 88، 330 هزار تومان پرداخت کرده بودند امسال بايد 500 هزار تومان بپردازند.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: خودروهاي دولتي با پلاک شخصي و خودروهاي دستگاه عمومي و نهادهاي انقلابي در سال 89 بايد 700 هزار تومان بپردازند. در حاليکه سال گذشته مبلغ 500 هزار تومان براي آرم طرح ترافيک خود پرداخته بودند بر اساس اين مصوبه مديران ارشد تا سقف 1200 نفر نيز مطابق سنوات گذشته به صورت رايگان از آرم طرح ترافيک برخوردار ميشوند.
وي افزود: ساير مسئولان دستگاهها در حالي که سال 88 مبلغي را نپرداخته بودند در سال 89 بايد يک ميليون تومان براي آرم طرح ترافيک خود بپردازند.
همچنين کارت شناور براي ساير متقاضيان 2 ميليون تومان خواهد بود و کارت شناور کاميون 2 ماهه از 150 هزار تومان به 250 هزار تومان تغيير يافته و کارتهاي کاميون 2 ماهه از 150 هزار تومان به 200 هزار تومان تغيير يافته است.
دانشجو خاطرنشان کرد: علاوه بر اين در سال 88 در حالي که مجوز هفتگي و روزانه نداشتيم ولي امسال مجوز هفتگي با نرخ 6 هزار تومان و مجوز روزانه با نرخ 12 هزار تومان توزيع خواهد شد. وي با بيان اينکه نبايد ميزان اين نرخها افزايش پيدا کند گفت: شهرداري تهران ميتواند تنها 10 درصد از آرمهاي طرح ترافيک را در قالب طرحهاي روزانه توزيع کند.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري مبني بر اينکه با توجه به بسته شدن انجمن صنفي روزنامهنگاران خبرنگاران اين انجمن براي دريافت آرم طرح ترافيک با مشکل مواجه ميشوند؟ گفت: اگر بخواهيم براي ورود به محدوده طرح ترافيک تنها کارت خبرنگاري را در نظر بگيريم قابل کنترل نخواهد بود ولي قرار شد مطابق سالهاي قبل علاوه بر ارائه کارت خبرنگاري از مرجع صادر کننده کارت و همچنين فعال بودن خبرنگاران از طريق حوزههايي که تحت پوشش خود دارند، استعلام شود.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه چرا برخي از نرخها افزايش 100درصدي داشتهاند خاطرنشان کرد: در محدوده طرح ترافيک با تمام محدوديتهايي که ايجاد شده است باز هم تردد به صورت راحت و روان صورت نميگيرد بنابراين يکي از آيتمهاي بازدارنده اين بود که برخي از نرخها را تا 100 درصد افزايش دهيم.
وي ادامه داد: ولي اين موضوع نبايد با حقوق مصرف کنندگان گره داده شود چرا که در حوزههايي که شورا تشخيص داده است براي مواردي که حضور افراد در محدوده طرح ترافيک اجتناب ناپذير است سعي شد افزايش نرخ کم باشد.
100
انتهای پیام/